.....

14 Ogos 2010

Home » » Rintihan Seorang Hamba

Rintihan Seorang Hamba

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Ya Allah.. aku hamba yang maha fakir
Sentiasa mengharap akan kekayaanMu
Aku hamba yang maha lemah
Sentiasa mengharap kepada bantuanMu



Ya Allah bagaimanaku ingin mengadu padamu
Sedangkan ia tidak pernah tersembunyi daripada mu
Bagaimanaku ingin jelaskan segala urusanku
Sedangkan segala-galanya dariMu



Ya Allah ya Tuhan ku
Engkau tuhan Yang Maha Perkasa
Yang Menguasai isi alam semesta
Segala pujian hanyalah untukMu
Rahmatilah diriku ini


Oh Tuhanku
Alangkah dekatnya Engkau kepadaku
Tetapi jauhnya aku daripadaMu

Oh Tuhanku
Alangkah kasihnya Engkau kepadaku
Tetapi sering ku lupa segala kurniaanMu

Engkau menjadikan diri ku
Aku hambaMu menadah digenggamanMu
Ku berlindung dari kejahatan yang telah ku lakukan
HanyaMu Tuhan Pengampun segala dosa

KAU Maha Pengasih....

Sumber: Fakirnya Aku_Are-Buddy

"Hendaklah engkau memperelokkan budi pekerti dan banyak berdiam diri, demi diriku dalam kekuasaanNya, alangkah semua makhluk mencontohi kedua-duanya"
-(H.R.ABU YA'LA)-
"Siapa yang berlatih kesabaran, nescaya Allah akan menyabarkan (menjadikannya sabar)"
~(H.R.BUKHARI & MUSLIM)~

0 ♥Ulasan♥:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails