.....

01 Jun 2010

Home » » Kilauan Mutiara ILahi

Kilauan Mutiara ILahi

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Ya ALLAH...apakah ini ujian yang engkau jadikan buat kami dan mereka umat Islam.. Kekejeman & penghinaan meragut rasa simpati & belas ihsan manusia yang tiada perasaan.. keganasan yang kian merakus anak-anak kecil, remaja-remaja diperlakukan dengan zalim, merejam ibu yang sedang hamil, menakutkan & menyeksa warga tua yang keuzuran. Dimanakah letak hati mereka..!

Ya Rabb... Kepiluan & kesedihan datang bertindan melukai kalbuku,menangisi & menjerit melihat tindakan keatas saudara seislamku..dimanakah pengkahiran bakal mereka raih.....


Ya Rahman.... sukar ditafsir & digambarkan oleh fikiranku.. apakah dimasa akan datang negara yang aku duduki akan selamat dari jajahan makhluk zionis... tidak mungkin untuk mereka mengancam umat Islam selagi kuasa ditangan mereka tidak digunakan untuk menghancurkan Islam.. Sesungguhnya Hanya Engkau Ya ALLAH..Maha Berkuasa dari segalanya.


Ya Wadud..... tidak mampu aku melihat keperitan & kesengsaraan saudaraku.. bayi kecil dibunuh tanpa belas ihsan.. ibubapa mereka diseret & dikerjakan dengan dasyat tanpa ada sifat kemanusiaan.. apakah dosa yang meraka lakukan.. ataukah ini ganjaran buat mereka didunia ini dalam mendapat mardhatillahMU..

Sungguh Engkau Maha Agung Ya Ba'is.... Pelihara & selamatkanlah saudaraku disana.. tempatkanlah mereka yang telah gugur mempertahankan agamaMu ditempat orang-orang yang syahid dijalanMU. Berikanlah kekuatan hati & Iman buat mereka untuk terus berjuang memartabatkan Islam didunia... berikanlah haruman syurga buat mereka yang mengorbankan jiwa & seluruh kehidupan mereka dijalanMu.

 Tidak berdaya hambaMu untuk melihat & membiarkan Kafir Laknatullah mencarik kehormatan Islam & umat Nabi tanpa rasa MALU. Seringkali menghunuskan senjata serta melepaskan kekuasaan dengan tragis. Sungguh Ya ALLAH...sakit, pilu, sebak...melihat perbuatan kebiadaban mereka.

Ya Haq..Sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik tempat berharap & bermohon..berilah kesejahteraan & keselamatan pembelaan buat diri mereka. HANCURKANLAH kafir Laknatullah itu..

Ku tahu bahawa semua ini adalah dalam perancanganMu Ya Rabbul Izzati...tiada tandingan & bandingan untuk mana-mana makhluk melawan kekuasaanMu. Sesungguhnya benar..Engkau menjadikan sesuatu itu tidak sia-sia dan segala yang terjadi PASTI ada hikmah, balasan & peringatan buat hamba-hambaMu yang berfikir disebalik Kilauan MutiaraMU YaILahi..



disini..ditempatku...manusia bebas memperluaskan hiburan, menjamah kelazatan makanan, bergelak-tawa dengan kehidupan fana'...masihkah tidak menyedari bahawa saudara kita didalam penderitaan?? mengapa masih lalai & tidak ada penghijrahan dari tauladan yang dibentangkan dihadapan kita akan kekusutan & kesungguhan yang menerjah saudara kita demi mempertahankan kehormatan Islam. Sedarlah kita wahai insan yang budiman.., diberi zat yang sempurna.. mempertahankan islam memerlukan pengorbanan yang lahir dari lubuk hati yang bersih & terjaga. Peliharalah & letakkan ianya ditempat utama dalam menuju destinasi yang abadi.


"Hendaklah engkau memperelokkan budi pekerti dan banyak berdiam diri, demi diriku dalam kekuasaanNya, alangkah semua makhluk mencontohi kedua-duanya"
-(H.R.ABU YA'LA)-
"Siapa yang berlatih kesabaran, nescaya Allah akan menyabarkan (menjadikannya sabar)"
~(H.R.BUKHARI & MUSLIM)~

0 ♥Ulasan♥:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails